Dalee love Along »

20110519

loser, double loser.

nick vujicic, 29

Tae-Ho, 11

selalunya bila kita tgk orang lain lagi pandai..lagi cantik..lagi kaya, lg better dari kita,kita akan rasa:" i wish i can be just like them",,pernah tak kita bersyukur dgn apa yang kita ada skang? dalee pun selalu gak rasa cam2..bila susah @ di uji, dalee sedih,dalee give up. kenapa dalee???
after dalee tgk kisah Nick Vujicic n Tae Ho..dalee rasa cam loser...dalee ada segala2nya..ujian tu hylah sebesar kuman jika hendak dibandingkan dengan nikmat yang Allah telah berikan kepada kita...nikmat dan rezeki selalu dilihat dari segi wang ringgit kan..even though nick xde both kaki n tangan & tae ho xde tangan. tp tahu x korg yang dorg ni super amazing!.dorg happy and life dorg much better dr org2 yg normal. dalee suka dgn kata2 ni:

"Kadang-kadang ALLAH sembunyikan matahari, DIA datangkan hujan petir. Kita bersedih dan tertanya tanya ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita pelangi yang indah. " ALLAH berikan kita kesusahan dan rintangan sebab DIA nak berikan kesenangan sekiranya kita tabah dan terus berusaha...."

tae ho story
http://www.youtube.com/watch?v=BfL2U0BJ48g&feature=related

Nick Vujicic
http://www.youtube.com/watch?v=Gc4HGQHgeFE

p/s-kawan dalee cakap dia tak bertuah sbb..... xpenah menang cabutan bertuah.....*@Q$&(??

No comments: